Forvirret

10. oktober 2011

Alder:
7 mdr.

Forvirret

Kære Helen

Måske bliver det det korteste brev, jeg har skrevet til dig - for jeg er bare så forvirret over min søn Elias som er 7 mdr gammel.

Han har ingen rytme hverken med mad eller søvn - og når jeg tror, at nu er der en rytme, så ændre han den enten ved at han nægter at spise eller nægter at sove. Jeg har fået hjælp fra dig før og også brugt blandt andet dit råd mht mad og søvn, men det virker ikke han nægter simpelthen lige meget, hvor meget jeg prøver. Det eneste faste holde punkt der har været de sidste 2 mdr er, at han gerne vil sove til nat kl ca. 20.00 og ja ellers er det meget forskelligt, hvordan natten går om han vil have mad 1 til 3 gange og om han synes han er frisk udhvilet kl 4 eller kl 7 om morgen lige meget hvor meget vi prøver ...

Annonce

... med flaske og blive i sengen.

I dag stod han op kl 5.30 efter han havde fået flaske - og ja han har fået grød 2 gange og æble/ pære mos - flaske vil han slet ikke have og jeg har prøvet at ligge ham ud at sove men sover kun 20 til 30 min - nu er kl 13.30 og han har sovet ca. 45 min alt i alt. han viser ikke tegn når han er sulten eller når han er træt - jeg skal gætte mig til det hele. og ja så kan jeg rende der frem og tilbage indtil jeg ved et held rammer det rigtige.

Jeg er mor til 3 drenge og jeg synes da jeg har prøvet det før det med babyer, men ikke det her og det driver mig til vanvid og jeg er bare så ulykkelig over at der er ingen ting der lykkes og der slet ingen rytme er med ham.

Håber du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor